Beskrivelse
Indeholdende: 8 Mikroskopdias i plastæske, 4 OHP
Farvetransparenter, 8 Skitse-og arbejdsark,
Brochure med forklarende tekst, Special papkasse
1. Amøbe Proteus, der viser kernen og pseudopodia
– 2. Paramaecium en cilierede fundet i hø
infusioner …
Euglena en fælles grøn Flagellaten –
4. Ceratium, dinoflagellater – 5. Vorticella en satte
cilierede. – 6. Radiolaria, forskellige former – 7. Monocystis,
Sporozoa i regnorm sædblæren – 8. Trypanosoma,
blod Flagellaten forårsager sovesyge,
blodudstrygning
Lærerpakkerne omfatter alle nødvendige medier for klasseværelset:
1. Sæt med udvalgte klargjorte objektglas i plastæske. Tilberedte Mikroskopdias er lavet i vores
laboratorier under ubøjelig prioritering videnskabelig kontrol. De er resultatet af lang tids erfaring kombineret med de mest
moderne teknikker.
2. Sæt med overheads, stor størrelse, fuld farve. Overhead transparenterne viser straks på
skærmen, detaljerne i prøven der kræves til demonstration ved den mest hensigtsmæssige forstørrelse. Den studerende
efterfølgende finder det lettere at finde den relevante del af den mikroskopiske slide under mikroskop.
Transparenterne er trykt ved en speciel proces og udmærker sig ved deres høje projektionskvalitet.
3. Sæt med skitse-og arbejdsark med tegninger til alle dias. Skitse-og arbejdsarkene tjener til lettere at
finde vej gennem de præparerede objektglas og finde de vigtige detaljer til lektionen. De starter
læreprocesser og forståelse ved at sammenligne objektglas med de skematiske tegninger, og derved
at identificere og afmærke detaljerne relevante i lektionen. De gør det muligt at komplettere eller farvelægge tegningerne efter
egne observationer, og til sidst kan arkene bruges til prøver. Læreren kan tage fotokopier af arkene til
antallet af elever.
4. Tekstbog med detaljeret beskrivelse af alle de dias, tegninger og transparenter. Tekstbøgerne har til formål at
hjælpe dig med at gøre mere effektiv brug af vores undervisningsmateriale både i klasseværelset og under individuel studie.
De giver en beskrivelse af de morfologiske involverede strukturer, hvilket gør det betydeligt nemmere at søge og
finde de relevante steder i mikroskopobjektglas. De har også give oplysninger om systematisk og
fysiologiske relationer og generelle biologiske principper samt stimulerende klasseværelse tolkning og
didaktisk brug af de foretagne observationer.
5. Særlig papkasse til opbevaring og pakning